SportsMinded lanceert Women’s Euro Magazine 2017

Het vrouwenvoetbal zit in de lift, dat behoeft verder geen toelichting meer. Eerder al verschenen er artikelen over de toekomst van het vrouwenvoetbal en het naderende Europees kampioenschap in de zomer van 2017. Dat toernooi zien de kenners als dé grootste stap in de ontwikkeling van de sport.

De groei is ook terug te zien in het aantal initiatieven die zich langzaamaan ontpoppen binnen de vrouwenvoetbalmarkt. Zo heeft de sport met La League sinds kort een heuse vrouwenvoetbalcommunity én ontwikkelde Liona Soccer een stijlvolle sportkledinglijn voor voetbalsters. Daarnaast is er zelfs een talkshow op YouTube dat volledig gericht is op het vrouwenvoetbal. Deze talkshow, genaamd #EKDaily, is een dagelijkse zomeruitzending van VV Kicks, een initiatief van FC Afkicken.

Vrijdag 7 juli kondigde SportsMinded een nieuw initiatief aan. De organisatie werkte de afgelopen weken samen met Instant Magazine, Voetbal.com en ViaDesign aan een online interactief magazine rondom het EK 2017. Het magazine moet het online epicentrum worden als het gaat om het EK Vrouwen. Een special gevuld met eigenlijk alles wat je wilt weten over het EK met een LIVE-functionaliteit tijdens het toernooi. Dat wil zeggen dat dit web-based magazine tijdens het EK constant up-to-date is met liveverslagen, statistieken, uitslagen en nieuws. Het magazine is daarom niet alleen voorafgaand aan het toernooi interessant, ook tijdens het topevenement is het relevant voor de sportfanaat van het vrouwenvoetbal. Het is de eerste keer dat een dergelijke tool op deze manier wordt ingezet als eventmagazine met als kracht dat het platform de live-functionaliteit bezit en up-to-date is.

De performance van dit interactive magazine is uniek: op mobiele devices presteert en presenteert het als een app, zonder dat hiervoor een app gedownload hoeft te worden. Slechts www.EK2017.online invoeren of aanklikken en de bezoeker kan de pagina’s op zijn gemak bekijken.

Naar verwachting zullen de samenwerkende partijen met de online campagne minimaal een miljoen geïnteresseerden van het vrouwenvoetbal bereiken.

De lancering werd ondersteund door een vlog van ADO Den Haag-speelster Nadine Noordam.

Neem gerust contact met ons op.

SportsMinded
Prins Willem-Alexanderlaan 394
7311 SZ
Apeldoorn
M: 06-55763694