Vacature: Stagiair atletenmanagement

Atletenmanagement
SportsMinded is een sportmarketingbureau die de combinatie maakt tussen sport- en online marketing. Atletenmanagement is nu twee jaar een onderdeel van SportsMinded en zal in 2018 verder uitgebreid worden. Daar kun jij ons bij helpen. We werken graag samen met topsporters met een uniek verhaal die een bijdrage kunnen leveren aan de marketing van producten, diensten of een maatschappelijk doel. Wij ondersteunen de atleten momenteel bij hun branding, (online-)communicatie en sponsoring. Het uiteindelijke doel is dat een atleet zich volledig kan focussen op zijn/haar sportprestaties.

Stage omschrijving:
Bij SportsMinded zijn we op zoek naar een stagiair die ondersteuning kan bieden op verschillende onderwerpen binnen het atletenmanagement. Denk daarbij aan branding van atleten, communicatie via website en/of de sociale media en het verzorgen van boekingen of sponsordeals. Met jouw bijdrage kan je zorgen voor de volgende gouden medaille.

Heb jij een brede interesse in sport? Ben jij creatief, ondernemend en online georiënteerd? Dan hebben wij de ideale stageplaats voor jou.

Profiel:

  • Gepassioneerd sportliefhebber
  • Online georiënteerd
  • Creatief
  • Teamplayer
  • HBO werk- en denkniveau
  • Ondernemend
  • Ervaring met social media
  • Communicatief vaardig (in spraak en geschrift)
  • Eventueel ervaring met Photoshop en/of video-editing

Zowel de begin- en einddatum als het aantal uren per week zal in overleg worden bepaald.

Je ontvangt een stagevergoeding.

Interesse? Neem contact met ons op via ons contactformulier.

 

SportsMinded-atleet met windtunneltest Tim de Vries op NPO2

Op weg naar Tokyo 2020 is SportsMinded-atleet Tim de Vries alweer druk om allerlei zaken te verbeteren. Samen met Tim kijken we voortdurend naar de punten die we kunnen verbeteren op weg naar de Paralympische Spelen van 2020. Materiaal is in deze sport uiterst belangrijk is en kan net voldoende zijn voor die gouden medaille.

Dankzij fotograaf Paul Raats en Prof. Drs. Bert Blocken heeft Tim een week voor de officiële opening de gloednieuwe windtunnel van de TU in eindhoven al mogen testen. En met een mooi resultaat waarin duidelijk werd welke houding, materiaal en kleding het meest interessant is om te gebruiken tijdens wedstrijden. We zijn verheugd hiermee een bijdrage aan Tim zijn Road to Tokyo te kunnen leveren en hebben rondom dit item ook de nodige content gemaakt die via de kanalen van Tim weer gedeeld zal worden.

De windtunneltest kwam uiteindelijk op TV en is terug te kijken via deze link. Het item van Tim begint rond minuut zes.

screen-shot-2018-01-15-at-14-26-36

screen-shot-2018-01-15-at-14-52-34

SportsMinded lanceert Women’s Euro Magazine 2017

Het vrouwenvoetbal zit in de lift, dat behoeft verder geen toelichting meer. Eerder al verschenen er artikelen over de toekomst van het vrouwenvoetbal en het naderende Europees kampioenschap in de zomer van 2017. Dat toernooi zien de kenners als dé grootste stap in de ontwikkeling van de sport.

De groei is ook terug te zien in het aantal initiatieven die zich langzaamaan ontpoppen binnen de vrouwenvoetbalmarkt. Zo heeft de sport met La League sinds kort een heuse vrouwenvoetbalcommunity én ontwikkelde Liona Soccer een stijlvolle sportkledinglijn voor voetbalsters. Daarnaast is er zelfs een talkshow op YouTube dat volledig gericht is op het vrouwenvoetbal. Deze talkshow, genaamd #EKDaily, is een dagelijkse zomeruitzending van VV Kicks, een initiatief van FC Afkicken.

Vrijdag 7 juli kondigde SportsMinded een nieuw initiatief aan. De organisatie werkte de afgelopen weken samen met Instant Magazine, Voetbal.com en ViaDesign aan een online interactief magazine rondom het EK 2017. Het magazine moet het online epicentrum worden als het gaat om het EK Vrouwen. Een special gevuld met eigenlijk alles wat je wilt weten over het EK met een LIVE-functionaliteit tijdens het toernooi. Dat wil zeggen dat dit web-based magazine tijdens het EK constant up-to-date is met liveverslagen, statistieken, uitslagen en nieuws. Het magazine is daarom niet alleen voorafgaand aan het toernooi interessant, ook tijdens het topevenement is het relevant voor de sportfanaat van het vrouwenvoetbal. Het is de eerste keer dat een dergelijke tool op deze manier wordt ingezet als eventmagazine met als kracht dat het platform de live-functionaliteit bezit en up-to-date is.

De performance van dit interactive magazine is uniek: op mobiele devices presteert en presenteert het als een app, zonder dat hiervoor een app gedownload hoeft te worden. Slechts www.EK2017.online invoeren of aanklikken en de bezoeker kan de pagina’s op zijn gemak bekijken.

Naar verwachting zullen de samenwerkende partijen met de online campagne minimaal een miljoen geïnteresseerden van het vrouwenvoetbal bereiken.

De lancering werd ondersteund door een vlog van ADO Den Haag-speelster Nadine Noordam.

Neem gerust contact met ons op.

SportsMinded
Traasterdijk 1C
7437 RZ
Apeldoorn
M: 06-55763694