SportsMinded_logo_v01.1_RGB_72dpi.png

Case: ROSIIR

Rosiir is een webshop en groothandel in niche fiets- en triathlonartikelen. Het bedrijf is ongeveer vijftien jaar geleden ontstaan en is begonnen met het in de Nederlanse markt zetten van ISM zadels. Hiermee werd Rosiir steeds succesvoller en heeft daarmee het assortiment gericht op de wielrenner en triatleet verder uitgebreid.
Begonnen als European Exclusive Bikeparts en met een tegenwoordige slogan "To Better Your Sports" waarmee het zijn doel nastreeft om met de huidige technologie de sporter beter te kunnen laten sporten. Om dat te ondersteunen heeft Rosiir constant nieuwe producten in het assortiment die wat toevoegen aan de sportcategorieën waar ze aan leveren. Denk aan vermogensmeters, ovale tandwielen, exclusieve zadels, etc.

1-Rosiir_logo_RGB_300dpi_080316.png

De uitdaging

Om de producten in de markt te zetten maakt Rosiir ook gebruik van Google Ads. Hierbij draait het vooral om zoekwoordadvertenties en Google Shopping.

Echter waren deze campagnes niet efficiënt opgezet en niet geoptimaliseerd. Daardoor ging er een deel van het marketingbudget verloren in een ongestructureerd en beperkt geoptimaliseerd Google Ads account.   

Doel: Meer traffic uit doelgroep genereren voor minder of hetzelfde advertentiebudget.

De strategie

Er is gekozen voor het volledig opnieuw inrichten van het advertentieaccount. Met dezelfde productgroepen en een goede structuur. Testen van andere zoekwoorden en andere teksten en het vervolgens optimaliseren van de campagnes.

Daarbij zijn de campagnes zo ingericht dat in Analytics te zien is welke campagnes voor omzet zorgen en welke campagnes minder goed of niet werken.

Werkzaamheden

  • Google Ads inrichten

  • Google Shopping inrichten

  • Google Analytics

  • Optimaliseren Google Ads

  • Instellen Google Analytics & meetbaarheid

Resultaten

 Omdat het om producten gaat in een niche markt is er vooral ingestoken op zoekwoord advertenties.

De volgende resultaten zijn bereikt:

  • Stijging tussen 3 en 7 % in CTR (doorklikratio)

  • Daling van € 0,30 CPC (Cost per Click)

  • Verschil conversie niet aantoonbaar, omdat dit in de vorige campagne's niet ingesteld stond.

Benieuwd welke resultaten we voor jou kunnen behalen?

Daag ons uit en neem contact op!

Over SportsMinded
  • SportsMinded Facebook
  • SportsMinded LinkedIn
Onze diensten
Contactgegevens

SportsMinded
Zutph
enseweg 6
7418 AJ Deventer

E: info@sportsminded.nl

R: Routebeschrijving
M: 06-55763694

SportsMinded_logo_v03.1_RGB_72dpi.png

© 2019 SportsMinded

  • Facebook SportsMinded
  • SportsMinded LinkedIn