SportsMinded_logo_v01.1_RGB_72dpi.png

Case: Zeven voor Leven

Zeven voor Leven is een fietsuitdaging in de Gemeente Berg en Dal, waarmee geld wordt opgehaald voor het goede doel Stichting Kanker Zien. Het evenement vindt jaarlijks plaats op de vierde zondag van mei. In 2019 vond de eerste editie plaats. Het evenement wordt mede gesteund door ambassadeurs Team Sunweb, Handbiker Tim de Vries, Jeroen van Eck en Frits Barend.

Zeven voor Leven is door De Gelderlander benoemd als Nederlands broertje van de Alpe d'HuZes. Het grote verschil is de laagdrempeligheid van Zeven voor Leven. Het vindt plaats in Nederland en met de route in Berg en Dal kunnen meer dan 2000 hoogtemeters gefietst worden. Alle financiële middelen die normaal gesproken verdwijnen in een reis naar Frankrijk en het onderkomen kunnen in dit geval direct doorstromen naar het goede doel. In dit geval: Stichting Kanker Zien.

De uitdaging

 

​Een volledig nieuw event en dat betekent nog maar weinig bekendheid. Aan ons de uitdaging om binnen de doelgroep te zorgen voor meer bekendheid en de nodige deelnemers om het eerste jaar tot een succes te maken. 

De strategie

Om bekendheid binnen de doelgroep te genereren en te zorgen voor aanmeldingen is er gekozen voor een online marketingmix. Er is gekozen voor campagnes via Google en de sociale media. Daarnaast zijn er verscheidene ambassadeurs ingezet en hebben verschillende content creaties bijgedragen aan het behalen van de circa zeven contactmomenten in de klantreis. Hierdoor is de kans groter is dat het merk Zeven voor Leven blijft hangen en een Call to Action eerder een conversie oplevert.

Werkzaamheden

  • Digitale Strategie

  • Omschrijving Customer Journey

  • Inzet en beheer Google Grants

  • Inzet en beheer Google Display

  • Inzet en beheer Social Advertising

  • Inzet en beheer Youtube Advertising

  • Ondersteuning Contentcreatie

  • Ondersteuning Contentkalender

  • Instellen Google Analytics & meetbaarheid

  • Rapportage & maandelijkse analyses

Resultaten

 Bij de eerste editie van Zeven voor Leven is het vooral een uitdaging om bekendheid te genereren binnen de gewenste doelgroep en daarmee te zorgen voor deelnemers en donaties.

De volgende resultaten zijn bereikt:

  • 1.5 miljoen bereik

  • Gemiddelde frequentie van 3.5

  • Webbezoek van 13.000

  • 400 deelnemers

  • Opgehaalde donaties: circa 163.127,- euro.

Benieuwd welke resultaten we voor jou kunnen behalen?

Daag ons uit en neem contact op!

Over SportsMinded
  • SportsMinded Facebook
  • SportsMinded LinkedIn
Onze diensten
Contactgegevens

SportsMinded
Zutph
enseweg 6
7418 AJ Deventer

E: info@sportsminded.nl

R: Routebeschrijving
M: 06-55763694

SportsMinded_logo_v03.1_RGB_72dpi.png

© 2019 SportsMinded

  • Facebook SportsMinded
  • SportsMinded LinkedIn