Waarom het tijd is voor een vernieuwd SportsMinded

Bijgewerkt: 29 nov 2018

Inmiddels ben ik met SportsMinded alweer bijna zes jaar onderweg. In eerste instantie lag de focus vanaf 2013 vooral op Voetbal.com en de redactie daaromheen. Gaandeweg ontwikkelde ik meer interesse voor online marketing. Want hoe zorg je er nou voor dat je bezoekers trekt naar dat voetbalplatform? Het werd 'learning by doing'. Het één was succesvoller dan het ander en soms gingen we hard onderuit. Met jaarlijks meer dan twee miljoen bezoekers op dat platform zijn we aardig onderweg en is het nog steeds een belangrijk onderdeel van SportsMinded. En dit jaar zijn we zeker niet ontevreden met een 10% groei via onze nieuwe contentmarketing strategie. We zijn eind 2017 overgestapt op een kleinere redactie en zijn van 45 berichten per dag naar drie a vier berichten per dag gegaan. Als je daarmee dan een 10% groei weet te realiseren, is dat voor een duidelijk signaal dat we de juiste weg bewandelen. Het redactieteam verdient daar een groot compliment voor.


SportsMinded 2.0?

Maargoed, genoeg over Voetbal.com. Want welke weg is SportsMinded nu ingeslagen? Met de opgedane ervaring binnen het online marketing vak heb ik eind 2017 nog een opleiding Digital en Online Marketing gevolgd aan het Beeckestijn te Leusden. Een extra toevoeging op de kennis de ik al had. Ondersteunend bij het maken van een goede strategie en om het vak online marketing nog beter te begrijpen en uit te voeren. Binnen het online marketing spectrum kunnen er verschillende rollen vervuld worden. Denk aan specifiek e-mail marketing, social media, zoekmachineoptimalisatie, etc. Zo kan ik nog wel even doorgaan, want in totaal kun je denken aan zo'n dertig rollen ongeveer. In 2018 heb ik vooral ook onderzocht wat geschikt is voor mij en waar mijn interesses het meest liggen. Daar heb ik flink wat tijd in gestoken en uiteindelijk is daar het dienstenpakket voor SportsMinded uitgerold. Een aantal diensten waren al bekend vanuit de eerdere ervaringen en met de nieuw vergaarde kennis zie ik mezelf als een completere online marketeer. Ik noem het liever online sportmarketeer, mijn passie ligt van oorsprong in de sport en ik zie met de online marketing genoeg kansen om sportspecifieke doelen te ondersteunen en te versterken. Ik geloof er dan ook zeker in dat het helpt om in de taal van de sport te kunnen denken en dat ik zelf al vanaf jongs af aan in het sportleven actief ben geweest. Online marketing inzetten voor sport is voor mij een goede manier om mensen in beweging te brengen en de krachten van de sport te laten zien of ervaren.

Het nieuwe logo van SportsMinded

Nieuwe stijl met nieuw logo en website

Bij een nieuwe richting hoort natuurlijk ook een nieuwe huisstijl. Met grote dank aan Jan Machiela van Via Design kan ik nu dit volledige concept aan jullie presenteren. Niets is zo fijn als professioneel opgemaakte bestanden die multifunctioneel inzetbaar zijn. In het logo zie je een bepaald netwerk, in dit geval van een hardloper die in beweging komt. De online wereld is één groot netwerk en met verbindingen tussen vrijwel alle elementen die op een bepaalde manier met het web geconnect zijn. "Everyone is connected to everything", oftewel, we zijn allemaal verbonden met elkaar via het web. De rode lijn in het logo symboliseert de stijgende lijn die wij willen realiseren voor onze opdrachtgevers.


Ik kijk ernaar uit met jullie de gewenste doelstellingen te bereiken en zal jullie regelmatig op deze website meenemen in deze reis van het nieuwe SportsMinded.


Wil je graag meer over weten of gewoon eens bijpraten? Stuur me gerust een e-mail op info@sportsminded.nl en stay connected!

Sportieve groet,


Marco van Wijngeeren


0 keer bekeken
Over SportsMinded
  • SportsMinded Facebook
  • SportsMinded LinkedIn
Onze diensten
Contactgegevens

SportsMinded
Zutph
enseweg 6
7418 AJ Deventer

E: info@sportsminded.nl

R: Routebeschrijving
M: 06-55763694

SportsMinded_logo_v03.1_RGB_72dpi.png

© 2019 SportsMinded

  • Facebook SportsMinded
  • SportsMinded LinkedIn